The Infona portal uses cookies, i.e. strings of text saved by a browser on the user's device. The portal can access those files and use them to remember the user's data, such as their chosen settings (screen view, interface language, etc.), or their login data. By using the Infona portal the user accepts automatic saving and using this information for portal operation purposes. More information on the subject can be found in the Privacy Policy and Terms of Service. By closing this window the user confirms that they have read the information on cookie usage, and they accept the privacy policy and the way cookies are used by the portal. You can change the cookie settings in your browser.
Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie znaczenia funduszy podwyższonego ryzyka w finansowaniu przedsięwzięć innowacyjnych, w oparciu o przykład funduszy działających w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. W dobie wzrastającej konkurencji globalnej innowacje są ważnym źródłem wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw. Powstaje jednak problem z finansowaniem działań innowacyjnych. Jest to widoczne...
Celem niniejszego artykułu jest przybliżenie nowego paradygmatu w teorii innowacji, przegląd podstawowych modeli identyfikowanych w jego ramach oraz przedstawienie wyników badań w obszarze koncepcji opartej na współpracy - "do wewnątrz" i "na zewnątrz". Artykuł w pierwszej części prezentuje wyniki badań literaturowych, dotyczące idei otwartych innowacji, podstawowych modeli "otwarcia"...
Podstawowym celem artykułu jest określenie czynników determinujących innowacyjność w przedsiębiorstwach górniczych. Aby zrealizować tak postawiony cel w pierwszej części opracowania odniesiono się do istoty i źródeł innowacyjności w przedsiębiorstwie. Następnie rozważania zawężono do próby zidentyfikowania ekonomicznych i pozaekonomicznych determinant innowacyjności w przedsiębiorstwach górniczych,...
W artykule przedstawiono alianse strategiczne jako formę wspierania działalności innowacyjnej przedsiębiorstw. Na wstępie odniesiono się do istoty innowacji. Następnie przedstawiono typologię aliansów strategicznych oraz zidentyfikowano ich rolę wbudowaniu potencjału innowacyjnego współdziałających przedsiębiorstw. W ostatniej części zaprezentowano studium przypadków potwierdzające przydatność aliansów...
Artykuł prezentuje istotę i etapy tworzenia innowacji w myśl koncepcji marketingu lateralnego, wskazując różnice między procesem marketingu tradycyjnego (pionowego) oraz lateralnego. Główną konkluzję stanowi stwierdzenie, że tworzenie innowacji przy zastosowaniu marketingu lateralnego jest: trudniejsze, bardziej kosztowne i ryzykowne, jednak wskaźnik zwrotu z inwestycji może być znacznie wyższy.
Artykuł dotyczy relacji między innowacjami a kulturą organizacyjną. Kultura organizacyjna może przyspieszać lub spowalniać procesy innowacyjne w przedsiębiorstwie. Tworzenie rozwiązań innowacyjnych wymaga poszukiwania najodpowiedniejszej dla tego celu struktury organizacyjnej i dostosowania działań w ramach zarządzania zasobami ludzkimi. Wdrażanie innowacji powinno być dokonywane równocześnie ze zmianami...
Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych przedsiębiorstw wymusiły na nich konieczność strategicznej reorganizacji runkowej, której efektem jest podporządkowanie wszystkich działań i procesów zachodzących w przedsiębiorstwie oraz konsumowanie przez nie zasobów, dążenie do osiągnięcia satysfakcji klienta. Satysfakcja ta jest pochodna wartości, jaką przedsiębiorstwo jest w stanie zaoferowac klientowi,...
W niniejszym artykule przedstawiono koncepcję modelu oceny rezultatywnej innowacyjności produktowej przeznaczoną dla giełdowych spółek informatycznych. Przy jego budowie przyjęto, że źródłami danych o efektach działalności innowacyjnej poszczególnych spółek będą publikowane przez nie raporty roczne i prospekty emisyjne. Celem ustalenia syntetycznej oceny rezultatywnej innowacyjności produktowej wykorzystano...
W niniejszym artykule zaprezentowano możliwość przeprowadzenia oceny innowacyjności produktowej giełdowych spółek informatycznych, w oparciu o model przedstawiony w artykule pt. "Model rozmyty oceny rezultatywnej innowacyjności produktowej giełdowych spółek informatycznych" oraz możliwość wykorzystania otrzymanych wyników do zbadania zależności pomiędzy rezultatywną innowacyjnością produktową...
W artykule przedstawiono wybrane zagadnienia ogólnych uwarunkowań systemu wynagrodzeń, który będzie sprzyjał działaniom proinnowacyjnym. Punktem wyjścia rozważań jest prezentacja idei i założeń Strategicznej Karty Wyników, szczególnie perspektywy rozwoju i uczenia się. W konkluzji autor stwierdza, iż system wynagrodzeń decyduje o tym, w jaki sposób dana społeczność realizuje swoje cele.
W dobie konkurencji pozacenowej zaangażowanie się przedsiębiorstwa w innowacje produktowe jest warunkiem jego przetrwania i rozwoju na nasyconym i coraz bardziej wymagającym rynku. Artykuł dotyczy relacji zachodzących między cyklem życia innowacji produktowych, drogą migracji sprzedaży i wynikiem finansowym przedsiębiorstwa. Ostatnia część rozważań dotyczy problemu doskonalenia struktury asortymentowej...
Set the date range to filter the displayed results. You can set a starting date, ending date or both. You can enter the dates manually or choose them from the calendar.